รบกวนสาวๆช่วยดูภาษาอังกฤษที่เขียนทีค่ะ ว่าควรแก้ตรงไหนบ้าง
JR~M@ple2รบกวนช่วยแปลให้หน่อยนะคะ เนื่องจาก จขกท ภาษาอังกฤษง่อยเหลือเกิน
อาหารเป็นสิ่งสำคัญในการดำรงชีวิตและเป็นสิ่งจำเป็นที่ทุกคนจะต้องบริโภคในทุกๆวัน ซึ่งอาหารที่บริโภคควรจะมีประโยชน์ต่อร่างกาย สะอาด และถูกหลักอนามัยต่อผู้บริโภค ดังนั้นโรงอาหารในมหาวิทยาลัยซึ่งเป็นศูนย์รวมของร้านอาหารจึงจำเป็นต้องได้มาตรฐานและคุณภาพ นอก จากนี้การบริการด้านอื่นๆก็ถือเป็นปัจจัยสำคัญในการสร้างความพึงพอใจสำหรับ ผู้ที่มาใช้บริการ ด้วยเหตุผลนี้เองการสร้างคุณภาพที่ได้มาตรฐานให้แก่โรงอาหารและมีการบริการ ตามความต้องการของผู้บริโภคจึงเป็นสิ่งสำคัญ เนื่องจากโรงอาหารในมหาวิทยาลัยในปัจจุบันมีการให้บริการกับนักศึกษาและ บุคลากรต่อวันเป็นจำนวนมากทุกวัน และมีร้านค้าอยู่เป็นจำนวนมาก ซึ่งยังไม่มีหน่วยงานใดเคยศึกษาว่าร้านค้าเหล่านี้ให้บริการที่ตรงกับความ ต้องการของผู้มาใช้บริการหรือผู้ใช้มีความพึงพอใจต่อร้านค้าเหล่านี้มากน้อย เพียงใด ดังนั้นการศึกษากรณีนี้จึงมีวัตถุประสงค์ที่จะศึกษาพฤติกรรมและความพึงพอใจ ของนักศึกษาและบุคลากรในมหาวิทยาลัยว่ามีความพึงพอใจมากน้อยเพียงใดเพื่อที่ จะเอาผลที่ได้นำไปปรับปรุงและพัฒนาเพื่อให้ศูนย์อาหารของมหาวิทยามีมาตรฐาน และตรงกับความต้องของนักศึกษาและบุคลากรมากยิ่งขึ้น
A food is very important in our life and it is imperative for everyone, who eats. Foods should be consumed for health benefits, clean, and hygienic to consumers. Therefore, the cafeteria on campus which is a center of the restaurant is required quality standards. In addition, other services, it is an important factor in satisfaction for those who use the service. For this reason, creating custom quality standards to the cafeteria and the service needs of consumers is important. Because the cafeteria is currently providing services to students and staff. However, don’t have institution to study or research that. Therefore, this study aims to study the behavior and satisfaction of students and staff in University that the satisfaction level of how to remove the improvement and development has led the quality standards to the food court of University of standards and meet the needs of students and staff even more.
ขอบคุณค่ะ
Discussion (2)
แต่จริงๆแล้วมันไม่ควรจะแปลจากไทยเป็นอังกฤษแบบตรงๆอ่ะค่ะ เพราะจะไม่สละสลวย^^;
Food is an important factor in our life and it is a necessary to consume it every single day. And the foods that we consumed should have nutrients, be clean, and sanitarian for consumers. Therefore, the campus’s cafeteria which is a center of the restaurants must reach standard requirement. In addition, having provided other services is also important point in increasing customers’ satisfaction. Since the cafeteria is currently providing services to bid amount of students and staffs, they should focus on customers’ requirement by creating good-quality standard together with good services. However, there has never had any institution or organization that study or research whether those restaurants provide services that meet customers’ requirement or not. So, this case study aims to study the behavior and level of satisfaction of students and staffs in University. Then, we could bring out result to improve and develop university’s cafeteria in order to have higher standard and fit to students and staffs’ needs and requirement